תפריט סגור

אימון – COACHING

בעידן של שינויים רבים, בני אנוש נתקלים במשימות רבות שאותן עליהם לבצע במצוינות ויעילות ולהתאים את עצמם לקצב המסחרר שבו מתרחשים החיים. רבים שואלים אותי מהו אימון,  במה זה שונה מטיפול פסיכולוגי או מתהליכי תרפיה שונים והאם זה בדיוק מה שרואים בטלביזיה?

איגוד המאמנים הבינלאומי, – ICF – (אשר מגדיר באופן ברור מי רשאי לעסוק באימון), מגדיר אימון כ "שותפות מתמשכת בין המאמן למתאמן, לצורך השגת תוצאות בחיי המתאמן". הגדרה זו הופכת את המתאמן לשחקן החשוב ביותר בתהליך האימון.

היום, קיימת מודעות גדולה יותר להסתייע  באנשי מקצוע בעלי התמחויות שונות בכדי לשפר את איכות החיים שלנו- אימון הוא אחת הדרכים לכך.

אז מה ההבדל בין אימון לבין טיפול?:

בעוד שטיפול פסיכולוגי עוסק בעבר שלנו, במערכות היחסים עם ההורים שלנו והשפעתם על ההווה, אימון עוסק בהגדרת החזון העתידי שלנו, ניסוח המטרות והיעדים ורכישת כלים ואסטרטגיות יעילות יותר להשגתם..

אימון, הוא תרגול של פעולות בדרך להשגת יעדים ומטרות רצויים. ניתן להתאמן על כמעט כל תחום בחיים בו אנו רוצים לשפר את רמת הביצועים שלנו: ירידה במשקל, עבודה וניהול העסק, מערכות יחסים, כלכלת משפחה, מציאת בן זוג וכו'.  בדומה לאימון כדורגל, כדורגלנים מוכשרים מתרגלים אינספור פעמים פעולות כדי להגיע לתוצאות טובות יותר בדרך לניצחון.

הפנייה לאימון נעשית לרוב בשל תחושה בה אנשים מרגישים שהם לא משיגים את מה שהם היו רוצים.

תחושה זו של החמצה מאוד אופיינית לעידן הנוכחי שבו מלכתחילה יש שאיפה למצוינות ועידוד של הישגיות ותחרותיות.

באופן כללי ניתן לומר שקיימים שלושה גורמים שמשפיעים על התוצאות שלנו:

  • ידע- כל האינפורמציה שרכשנו במהלך השנים, בין אם בלימודים פורמליים ובין אם בלימודים כלליים. לדוגמה לזוגיות, אנו מביאים את כל הידע שצברנו במהלך השנים, מהקשר הזוגי שהתקיים בין ההורים שלנו, קשרים זוגיים אחרים שהיו לנו, ומה שראינו בסביבה שלנו.
  • מיומנות – הכלים והפעולות בהם אני משתמש כדי להוציא את הידע שלי אל הפועל. זוהי הדרך בה אנו מבטאים את הידע ואת הכישורים שלנו כלפי חוץ. למשל בהורות, הניסיון שצברת במהלך השנים, מקל עליך את ההתמודדות עם גידול הילד השני והשלישי.
  • גישה- היא האופן שבו אני מסתכל על הדברים והדרך שבה אני בוחר להפעיל את הידע ואת המיומנויות שיש ברשותי. הגישה שלנו לחיים מורכבת משלושה מרכיבים: מחשבה, רגש ופעולה. המחשבות שאנו חושבים, גורמות לסוג מסוים של רגשות, ורגשות אלה, הם שמפעילים אותנו, וגורמים לנו לעשות את הפעולות שאנו עושים.

ההיסטוריה האישית שלנו, גורמת להיווצרותם של דפוסי חשיבה והתנהגות המשפיעים על התוצאות שלנו. אנו לומדים לאורך השנים, לחשוב באותה צורה ולפעול באותה אותה. ההיסטוריה האישית שלנו, היא אחד הגורמים העיקריים ל"היתקעויות". אימון אישי, מחזיר אותנו למה שקורה בהווה. אנו לומדים "לשחרר" את ההיסטוריה ולהתחיל לחיות את החיים שלנו בזמן הווה. הזמן החשוב ביותר.

ההיסטוריה של כולם היא סיפור שהיה ונגמר. באנגלית היסטוריה נכתבת כך" his stoty", הסיפור שלו. סיפור שהיה ונגמר.

עד שלא תיפרד מהסיפור שלך ותפסיק להשתמש בו בהאשמה תמשיך להסתובב סביב אותו ציר של כאב ורחמים עצמיים.

אירועי העבר הם אלו שמהם נבנינו.  אם אני מוצא את עצמי כועס עליהם ועסוק עם עצמי בשאלה למה זה היה ככה? או למה הוריי התנהגו אליי ככה? העיסוק בניסיון להבין ול"התווכח" עם המציאות הוא עקר וחסר תועלת. הוא לא מוביל אותנו לשום מקום פרודוקטיבי אלא רק למקום של תסכול, שמייצר עוד עוד תסכול.

כאשר אני מבין ומקבל את חוסר השליטה שלי על העבר שלי ועל אירועים חיצוניים שקרו לי, אני מבין שאין לי טעם להתווכח עם המציאות. להפסיק להתווכח עם העבר ולהילחם בו מאפשר מנוחה ורגיעה, ומונע בזבוז אנרגיה יקרה. במלחמה הזו לא משיגים דבר. התשובה היחידה שאני מכירה לשאלה למה הייתה לי היסטוריה כזו? היא ככה.

באימון אישי העבר מקבל מקום מוגבל. ננסה להסתכל ולהבין מתוכו איך אני מתנהל בתוך המציאות. איך כל אירועי העבר הם חומר גלם שמהם ניתן לבנות את העתיד. נזהה תבניות התנהגות כאלו שמקדמות אותך וכאלו שמגבילות אותך. זיהויים יאפשר הרחבת אפשרויות התגובה לסיטואציות שונות בחיים כך שתוכל להשיג תוצאות טובות יותר בחייך.

העתיד יוכל להיבנות כחזון אליו אתה שואף, כזה שמסתכל על העבר ויודע היטב מה אתה לא רוצה בחיים שלך. כיצד אתה אוסף את כל המשאבים כדי לבנות עתיד אחר, כזה שהעבר שלו מדרבן אותו.

אני מזמינה אתכם לעשות את הצעד הראשון ולקבוע פגישת היכרות כדי להתחיל את השינוי.

אין טעם למשוך ולהמשיך את הסבל כאשר אפשר להתחיל ולטפל בו.